dinsdag 18 januari 2011

RoCoco Cunst & Citsch (door Coco)

De afgelopen twee weekenden heb ik wat gepuzzeld aan het opslaan/download/capture van video-streams. Allereerst omdat ik graag het kamerconcert van Janine wilde bewaren en opslaan, maar ook omdat ik graag een snippertje RoCoco Kunst&Kitsch hier wilde tonen, zonder de rest van de uitzending. Uiteindelijk is het  gelukt m.b.v. een tip van Stream-Recorder-Forum via de VLC media player 850 MB 1:47 Janine1 op te slaan - want de pauze van een half uur komt integraal mee - plus de hele kunst&kitsch in half-formaat 320x180.
VLC media player is trouwens goede freeware software van sourceforge.net zonder spyware e.d.
Ook wilde ik graag stukjes NOS journaal van 5, 6 en 7 Januari achter elkaar zetten i.v.m. de serie "Economie van het Noorden" Dat is dan nog niet gelukt, helaas.
Ik moest wel MS Silverlight er voor de-installeren, want die media player schijnt heel goed beveiligd, tegen kopiëren van streams. Enfin RoCoco dus:

Ik mag ook altijd graag op RoCoco-wijze wufte dames 'aanspreken' met overduidelijke amoureuze bedoelingen. (Screenshots van betere Silverlight-resolutie.)

En nog een stukje over een schilderij met een Zeeuw tafereeltje, wat minder RoCoco en ook wat minder 'aanspreken'.
"Als je het licht aandoet zie je veel meer, altijd."
En dan hieronder het zo moeizaam bijeengesnipperde filmpje: geedit met Windows Movie Maker, dat kan ook vast nog beter.



Nieuwe tips: Computer-Idee en GemistDownloader

6 opmerkingen:

  1. Mooie duo-stellen hè, @Rouma'eus
    Ach wat, die Nelleke van der Krogt is altijd zo onserieus.

    Die tips zijn voor mijzelf, om nog eens te proberen de Noord-Nederland special aan elkaar te plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die schilderijen. Wufte dames.... Bestaat er ook zoiets als wufte heren? Is daar ook zo'n mooi woord voor?
    Mrjn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Mrjn, de Engelse Koning Karel II was wuft, (volgens wiki natuurlijk).
    Hij verwierf door zijn levensstijl dan ook de bijnaam "de Vrolijke Koning". Zijn favoriete minnaressen waren Barbara Palmer, de actrice Nell Gwyn en een hofdame van zijn jongste zuster, Louise de Kérouaille.

    Meer van deze tijd is Oscar Loya, een wufte, olijfkleurige songfestival Amerikaan(wufte songtitel!), die zichzelf een mooie jongen moet vinden met een aantrekkelijke borstpartij, want tijdens het zingen hangt zijn bloesje doorlopend wuft open.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De NOS-journalen heb ik gezien, CoW.
    Ik dacht meteen aan het logje hier.
    ( Het oude dus ).

    Ze zijn wel leuk om naar te kijken, die oude taferelen.
    Ben jij zo romantisch, CoW?

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, @Willie, ik ben wel Ro-mantisch.
    Maar let op de ogen van die oude grijze heer, dat is niet veranderd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ CoW: Die ogen spreken boekdelen hihi.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen