woensdag 24 november 2010

Opvolglog 'Onan' (door CoWnan)

Met een Rococore-dacteur van mannelijke kunne komen ook mannenzaken en –problemen binnen blogbereik.
Dit is een opvolg- of updatelogje van februari/maart van dit jaar waarin typische mannenproblemen door mij werden behandeld onder de titel: Onan. Twee opfriscitaatjes, één van mij en één gebaseerd op Raoul du Pre uit de Volkskrant:


Ooit sprak ik eens badinerend met mijn Roomse buurman over homo-geestelijken, toen ik ergens gelezen had dat elke volgende zoon een grotere kans heeft op homofilie, als gevolg van zich bij iedere zoon ophopende antistoffen bij de moeder. Dat er misschien wel een verband is met het feit dat tweede of daarop volgende probleemgevalzonen vaak werd ‘uitverkoren’ tot priesterschap en Heeroomdom.

In 1827 ontdekte men nl. het ontstaan van leven door samensmelting van eicel met zaadcel.
Daarvoor was men in de veronderstelling dat het menselijke embryo al aanwezig was in de het mannelijke sperma en dat de vrouw slechts dienbaar was als voedster om te zorgen dat een nieuw mens kon worden geboren. Daarom stond het verspillen van zaad dmv. masturbatie of door homoseks gelijk aan het doden van een menselijk wezen. De wet gebaseerd op dit achterhaalde gegeven wordt nu nog steeds in de huidige kerk gehanteerd.

Dat is leuk aan bloggen: binnen één week komen beide problemen weer aan bod, zodat we snel kunnen bekijken en vergelijken of er nog vooruitgang is geboekt in deze dossiers: V.w.b. het verspillen van zaad kunnen we deze week een minieme vooruitgang constateren bij de Paus, maar voor 99,999% van de gevallen is gebruik van een condoom  nog steeds taboe.

In het homo-geestelijken dossier werd tot mijn grote verbazing een heel grote stap voorwaarts gedaan deze week in Trouw. Onder de titel ’Zeker een derde van de mannen in Vaticaan is homo’
Interview van Monic Slingerland met Vaticaankenner Stein Fens, Eindredacteur Brandpunt.
Het is geen sensatie Telegraaf-kop: „Ergens tussen de dertig en de vijftig procent. Over dit onderwerp zou ik wel een heel boek willen schrijven. Homoseksualiteit heet ’intrinsiek ongeordend’"
Er wordt ook nog een uitspraak gedaan over pedofilie. Dat geloof ik niet… maar dat mag rusten tot het volgende update-logje.
Het artikel in Trouw 22-11-2010

5 opmerkingen:

  1. Als je het heel precies neemt is zaadlozing nog steeds een verspilling van leven. Ook al is het volledige embryo natuurlijk in het zaad aanwezig, je hebt het zaad wel nodig om er een te maken.

    Zo geredeneerd is dan ook iedere menstruatie een verspild leven. Daarmee spoel je een eicel door de wc/ gooit hem in de prullenbak.

    Waarmee ik wil zeggen dat de oorspronkelijk redenatie al flauwekul was. Een eicel is geen leven, evenmin als een zaadcel.

    Dat er nog zoveel mensen naar de paus luisteren, dat is.., ja wat is dat. Irrationeel, in de negatieve betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je je oude log bewaard? Op je harde schijf, een USB stick? Een CD, op papier?

    Dat Vaticaan, hoe lang zou dat nog bestaan?
    Als dat homo-verhaal klopt dan zou het percentage homo's in de katholieke kerk afnemen als de gezinnen kleiner worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch heb ik wel eens begrepen dat Roomsen niet zo moeilijk doen (zie de glibberige Verhagen). Zo denk ik dat ze 1% aan condoomgebruik wel door de vingers zullen zien. Dat is 15 munuten per etmaal of je laat 'm 7 kwartier per week om. :-)

    Daarna even een aflaat en klaar is ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou doet ie et? Lastig testen.

    Ja @Bob, maar de (anticonceptie)pil is dan wel weer toegestaan via een prachtige kronkel en nog gebaseerd op het inzicht dat de vrouw slechts een broedstoofje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Als gevolg van zich ophopende antistoffen bij de moeder' is onzin denk ik .

    En dat er zoveel homo's in de kerk zijn zal wel door het celibaat komen.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen