dinsdag 22 juni 2010

Jonge verse vaars

Mooi weer, fototoestel mee, ooievaartjes al bijna net zo groot als de oude lui. Dat is flink doorgroeien geweest. Ik ken diersoorten die er veel langer over doen



Het zijn er dus drie, twee gaan er regelmatig staan, nr3 doet rustig aan.











Ze beginnen al met 'de vleugels uitslaan'. Ik weet niet hoe snel dat gaat, hopelijk kan ik volgende week nog een foto maken.










Verder nog wat sfeerfoto's. Vermeldenswaard is nog dat de fotograaf door kreupelhout is gekropen voor de spiegelende molen met maan.


De Zwaantjes gaan ook voorspoedig, maar minder snel lijkt.

20 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's weer. Wat groeien ze hard zeg. Ik vind het bij katten ook zo 'raar' dat ze voor ze een jaar zijn al kinderen(kunnen)hebben(nee Mol is nog niet..ik hoop wel dat het voor haar 1e verjaardag lukt (4juli))

    Gekropen? Echt gekropen? Door het stof gegaan dus :pp Het is wel de allermooiste foto! Ook de enige die niet aanklikbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij zou het nu moeten doen Margreet. pfff...html.

    De 'kids' lagen vanochtend alleen op het nest. Adolescenten, geen ontwaakgevaar tot de middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die lucht was het! Prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou het toevallig dezelfde lucht en maan geweest zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, nu doet ie het! Mooi hoor. Ik zag die maan gisteravond ook en er zat een mooie gekleurde cirkel om toen ik naar bed ging, heel apart.Ik denk dat Mol wacht tot volle maan, moeten we ons geplande uitstapje op die dag maar uitstellen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi filmpje Bob, ik dacht eerst, waar leven die beesten van. Survival of the fittest. Alle jonkies die van de rots afvielen hebben geen nakomelingen verwekt.
    Bij de zoogdieren heeft de man een kleine rol bij het jongvoeden, het ooievaarstel opereert gelijkwaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee pikkedonker is wel erg donker. Jij weet er veel van zeg, link opgeslagen hier.
    3.40? pfff Omdat jij het bent ;p Zet ik de wekker op 2.50.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O.T., het linkje naar alles verandert doet moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hee, die doet idd raar, maar dit logje staat er niet meer, was een probeersel, alleen de achtergrond verschijnt niet.

    Die zwanen zijn ook leuk! Jonge dieren zijn mooi om te zien he.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oude blauwe icoontje is ook weer terug.
    We houden je in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit jaar (2011) zag ik de twee jongen op dinsdag 14 juni allebei staan.
    Vanochtend vloog een ouder met een kikker? in de snavel naar het nest. Ik zag twee grote ronde pootjes hangen, dus misschien was het een eendekuiken? Er was een hele oploop van eenden aan de vijveroverkant. Bijvoeren? of jongen verdedigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee, je hebt een hoed!! Mijn goede invloed zeker pp
    Eendekuiken dan denk ik. bah, de natuur is wreed.
    Ik heb je mooie molenfoto nog even naar je opgestuurd, eerst recht gemaakt, is net nog ietsjes mooierder :))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoedje hè? Hij is roze..

    Ik vind de nestpaal wel recht staan eigenlijk, al is de weerspiegeling in het water scheef, wat zegt dat??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. potdorie, reacties spoorloos grrr

    De nestpaal staat idd recht maar de horizon is schuin. of is't in die mooie duine achter de stad? pp
    Hoe zit jij d'r zelf bij, had je net zo'n drankje op van Buiten?
    Roze pp

    Eindelijk iets leesbaars op twitter?? pp

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoor, wel kousen met een werkje dan??

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ko-mbucha? Nee

    We wachten gewoon totdat er een RoKoKoKousje voor je langstweet.
    Ondertussen kijken we naar de lieve RoKoKomeisjes met vogels en bloemen. En een gebroken vaas?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ja, was het ff kwijt Kombucha.
    Goed, let jij maar op die ROKOKOKOusjes voor mij, kom ik dan ook zo op de foto met een ontblote borst?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb er laatst tijdens die achter de wolken verduisterde maanexcursie nog weer één gedronken.

    Het zijn schilderijen, schat. Daarvoor moet je poseren, heel vaak en heel lang. Als je zoet bent en je niet beweegt krijg je een RoKoKoKusje van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het zijn foto's van schilderijen, je kunt netzogoed meteen een foto maken, scheelt veel kostbare tijd ppp
    Ik ben altijd zoet toch(in jouw gezelschap) Ik doe mijn roze hoedje wel op.

    BeantwoordenVerwijderen