woensdag 3 januari 2018

Prosit Neujahr 2018

Kokie aus Wien NeujahrsKOnzert PauseFilm: Wiener Secession.
Stukje Pausenfilm op YT 4 minuten

Volledige filmpje is foetsie, hier nog wat info van Annalena en een CZ filmdatabank.

Gevelversiering: Koloman Moser

Kirche am Steinhof – Otto Wagner

Wahnsinnig berühmt vanwege de Bleiglasfenster van KOLOMAN MOSER.

Belvedere Museum

Waar de wereldberoemde schilderijen hangen van bROncia KOLLER-PINEL



LEOpold Museum pp

Met de KOLOMAN MOSER Saal 17
zie ook Coloman.

Plus mooie Vogelflug-opname van de Heilige LEOpold am LEOpoldberg pp

De leuke muziekjes zijn van:

Alexander Tscherepnin : Trio für 3 Flöten op. 59

Harald Genzmer: Trio für Flöte, Viola und Harfe




Nicolai Tscherepnin: 6 Stücke für Hornquartett op. 35

Christian Bakanič: Valse ROuge




Johann Strauss, Sohn: Perpetuum Mobile op. 257


Joseph Mayseder; Variationen über die ROmanze "La Sentinelle" op. 18 C-Dur
Joseph Mayseder; Variationen über ein eigenes Thema op. 45 E-Dur
Gespeeld door Raimond Lizzy en zijn Quartett, op zijn YTkanaal enkele andere Mayseder's. Ook links naar info. 

Dit is het 10-e blogjaar, we worden oud schat... pp Één Blogje per jaar voor de statistieken pp

NeujahrMagie in Asn op 11-1-18 Koloman Moser als bijzondere zilverschitterende aanwinst en -koop in het Drents Museum.
Alleen, welke van de 9 aanwinsten is Koloman? Volgens het Drents Museum staan er op de foto negen aanwinsten. Een vierdelig theeservies. Ik zie een 5delig servies, inclusief het petroliestel en het serviesblad, of zijn tpot en pstel één stel? Een ovalen bak, is dat het sleetje rechtsvoor of bakje met deksel links? Dan is het sleetje rechtsvoor een toilet?doos? met emaile? Resteren de beker van Koloman Moser (Wiener Werkstätte), de vaas van Wolfers Frères en de theelepels van Mackintosh. Staan kinderbeker en beker naast elkaar of is dat elegante kelkje links de beker en rechts de vaas? Koloman heeft wel veel Stengelglazen gemaakt, dus....

links het Koloman Moser (Wiener Werkstätte) Stengel-w(e)in(e)glas.

15 opmerkingen:

  1. Oef... al 11 dagen in 2018 geen bezoek van mn vaste lezer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoezo 11 dagen..je schreef dit op 3?! soms duurt wachten te lang hè...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha schat, net gewonnen gisteravond pp

      Verwijderen
    2. Nou ik dacht toch dat ik gewonnen had gisteravond, ik was aks eerste bij J&J

      Verwijderen
    3. Ik was als eerste binnen, meen ik....

      Verwijderen
    4. Pfff geen idee.. dus jij laat vrouwen niet voorgaan?!
      Ik was als eerste thuis en ook het eerst onderweg.

      Verwijderen
    5. Ik houd altijd galant de deur open... van binnenuit.

      Verwijderen
    6. Koloman Moser's weinkelk heeft je op magische wijze gered, anders was het nu al 12 dagen geweest...

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die YTubes kan ik niet luisteren schat..ik mag nog maar een half uur per dag op internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik ben begonnen hoor, bovenaan eerste filmpje, dankje schat.. het op pauze zetten ging mis..de zuurkoolschotel was klaar dus ik moest onderbreken. Ik vind de accordeonstukjes het mooist. Leuk "op fietse" deur Vienna. Is liedje van een Drent. Aanvulling zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu rest gezien en beluisterd. Mooi hoor.
      Nog vele filmpjes te gaan pp

      Verwijderen
  6. Komt er ook nog muziek van S&G, die heb je toch uitvoerig beluisterd.
    Die drenten zijn toch wat dommig hè, die volgorde van kunstwerken was ook raar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal dat filmpje ook eens opzoeken, was natuurlijk nummer van beroemde LP Bridge over Troubled Water.

      Verwijderen