woensdag 27 augustus 2014

Koninginnendagen

Koos begon op 26-8 met een stukje over de Koningin van Schier: Parnassia.
Direct daaronder een stukje over de Koningin der eeuwig (ondergronds) levende Koningin-zoogdieren: De Naakte Molrat.

Voldoende reden dus om direct de dag erop een expeditie te ondernemen naar Koos lievelingseiland Schier om daar onder leiding van mn twee lievelings-koninginnegidsen op zoek te gaan naar de schat van de vijf gouden koninginnenkroontjes van Parnassia. Weerkoning Paulusma werkte 100% mee met een Sinnige Dei Keningklasse tsien.
Koningin supermoder overste vond al snel naast een schelpenfietspad (duinpannen waren taboe pp) een kleine kolonie van 10 wel heel kleine oogverblindend mooie kale kogelkop koosbloempjes. Pas bij super-makRoKo vergroting worden de kleinood porselein-koontjes met gouden klierkroontjes zichtbaar.

En natuurlijk bloeide het Koninginnenkruid ook nog volop.

7 opmerkingen:

  1. hahaha..
    duinpannen taboe?? lag er niet ergens een enorme reus in een duinpan dan??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. twas meer een zandduinkuil volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach..wat een teleurstelling dan blijkbaar.. ik herinner me idd vaag een opmerking(een grote wens dus blijkt nu) over een duinpan..maar een taboe??
    Moeten we terug?? pp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach het leven zit vol teleurstellingen, niets bijzonders, creëert nieuwe levendoelen pp
      Tuurlijk wil ik een keer terug, het was er heerlijk.

      Verwijderen
  4. We moeten terug voor de groenknolorchis! Lees Trouw vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hallo Koos, kun je niet even compact per maand een overzicht geven van de zeldzaam mooie bloeiende planten op Schier? Misschien stonden ze wel naast de Parnassia of juist alleen maar in duinpannetjes pp

      Verwijderen
    2. Ik zag wel een roze orchis..die wees ik je nog aan..misschien schrijft ie daar morgen over ppp

      Verwijderen