woensdag 9 oktober 2013

Weg Scheveningse Pier

Het licht gaat langzaam uit boven de Pier. Niemand houdt meer van haar, niemand wil haar meer bezitten. De onderhoudstermijn voor de kleine blusmiddelen conform de NEN is verstreken en daarom moet ze dicht van de brandweer; a.s. vrijdag 11 al, tenzij de rechter nog wat mededogen betoont.

Er stond een comeraman voor
een pierpad met gladde zuilen.
Hard braken baren
de verlaten
in verloren puin, roest en zand.

 
– Het is, zoals het was,
de zon is nu vergeven,
en fietsers, wandelaars, trams,
de gedachten opgeheven,
glijden solo naar huis
van de ruïne boven strand.



Miserere Nobis

13 opmerkingen:

  1. Je hebt een mooie fotoserie gemaakt, ik hoop van harte dat het niet de laatste is!
    Heb je nog een pannenkoek van Rog gegeten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die is savonds altijd dicht. Koffie met gebak bij TOFF na afloop.

      Verwijderen
    2. O bijna vergeten: ze draaiden bij TOFF Michael Bublé: A fantabulous night to make romance 'neath the cover of October sky's.
      O ja en er hing een 'Goddeloze'poster van het Cobra-museum: tentoonstelling tot 5-1-14 Hunderdwasser.

      Verwijderen
    3. Volgende week is het volle maan :)
      ja ik had al gehoord van de tentoonstelling, als't nou in Ljouwert was...?

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Tuurlijk schat, hij is dicht ;((
      Voor echt mooie afscheidsfoto's en leuke woordgrappen: Dooie Pier en Pierewaaiers.

      Verwijderen
  3. Ik vind jouw foto's mooier.
    Nou ik hoopte nog wel op een wonder eigenlijk :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je, die foto met vuurtorenlicht heeft nog heel wat moeite gekost, volgende keer toch statiefje meenemen.

      Verwijderen
    2. Die zijn wat korrelig maar het stoort me niet, het heeft wel wat. Ik vind 5/6/7 van onderen af geteld.. de mooiste.(als ik van boven tel dan kom ik tot andere dan wanneer ik ze achter elkaar groot bekijk..de volgorde is dan anders? Of ben ik moe pp) komt de maan door ook tussendoor piepen?
      En een vliefd stelletje ?

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dat licht tussen de gebouwen op de pier, nee dat was geen maantje volgens mij. Een lamp? Op die plek (WNW) gaat de maan niet onder en ook niet op (in oktober).

      Verwijderen