zaterdag 19 oktober 2013

Margaretha Zelle

Margaretha danst bevallig over de Ljouwse kelders, met de pronte billen naar haar geboortehuis, en met een half oog naar de katteoogjes van Christine le Duc's Life Style Shop.
Later zou Margaretha dit imperium proberen te evenaren als Femme Fatale in Parijs onder de merknaam Fata Hari, maar ze verwarde conservatief Parijs met haar vooruitstrevende business-model annex Life-Style en werd helaas een vroegtijdig noodlot ingestuurd.
Hoed u voor Fatale Vrouwen, die door combinatie van schoonheid en wellust het (toch al beperkte) denkvermogen van de man verdoven en het ontlopen van het noodlot tarten.

Dansende Fata's storten niet alleen mannen maar ook soms huizen en hun bewoners in vurig verderf.
Bezint eer ge zich bij een Fata bind.  
Kor Venema's schoenmakerij poetste ergens na 1990(Cor?) de plaat ipv Friese doorlopers. Kor's uithangbord bleef hangen.

Margaretha's geboortehuis is boven de kapper, rechts, met het witte reclamepaneel.

Margaretha's huis is grotendeels gespaard gebleven, het is niet ingestort zoals de naastgelegen panden.
Idsart, een student van 24, raakte verstrikt en ingesloten op een binnenplaats van één van de diepe panden en kon niet meer worden gered. Hij had het fatale noodlot in zijn achteraf-kamertje voorvoeld.

Achtergrondinformatie uit Trouw 24-12-2013: "Brandweer redt bijna nooit iemand" (PDF) 


11 opmerkingen:

  1. Aah..je hebt er een log over gemaakt, mooi!! Nou ja, vreselijk en raar gevoel dat je een paar dagen eerder daar nog langsliep.. Coolway casuals..hebben we toen niet gezien? of was dat met die broek..nee haha
    Arme Idsaert, te laat met verhuizen :(
    Is er in RT al brand uitgebroken? nee wel..pfff ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het logje lag al een tijdje te wachten op voltooiing. Ik denk dat we Margaretha zagen en toen Kor & Coolways hebben gemist, die broek was volgens mij links van de afgebranden huizen.

      RT heeft al eens (bijna) alle oude brandgevaarlijke huizen in vuur zien opgaan. De betonnen vervangers met sprinklers en CV geraken gelukkig heel lastig in de fik.

      Verwijderen
  2. Je hebt dit jaar niet je stemmige kerstachtergrondje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik kreeg altijd erg veel negatieve reacties van mijn lezer(s)..pp
      Zal ik jouw verzoek voor Kerst 2014 in de agenda zetten?

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    3. O help ik drukte op het verkeerde knoppie en dan is het direct weg? Ja geloof ik, niet meer te herstellen ;((

      Eh of ik wel eens naar andere mensen luister, dat ik vaak doe waar ik zin in heb (in mijn versie is hij wat milder geworden geloof ik)
      Ja @Margreet ik doe wel vaak wat ik leuk vind en waar ik zin in heb, maar ik neem wel nota van de bezwaren en kritiek van anderen over mijn tegenvallen...pp
      Mede daardoor had ik dit jaar wat minder zin in een Kerst-blogsfeertje...pffff

      Verwijderen
  3. Nou ja..censuur hier? ppp
    Ja jij valt zo vreselijk tegen..ik snap niet dat ik het al 3 jaar met je uithoud ppp

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sorry schat, vaudje, overkomt de beste wel eens...ppp

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammur, OP sorry schat, volgend jaar nieuwe kans pp

    BeantwoordenVerwijderen